Thursday 7 June 2012

MAKAN NASI UNTUK KURUS...


                                         Sumber from u tube.

Ate kome udah ke nengok video yg aku tempek kan tu ha.. ha kome2 kat luar tu x payah le nak berangan2x xmo mkn nasi konon nak kurus ha xde maknenye...

sebenarnye jgn le kome nak salahkan nasik, sbb nasik tu bukan le punce kome tuh gemuk.. ate konon xmo mkn nasik sbb diet pastu kome hentam fastfood uhhhhh same je, dlam tu still ade koleri (eh betul ke aku eje ni??belasah je le labu). pemakanan seimbang tu penting.. kene makan on time cam aku cukup mase makan.. aku makan emang cukop sifat le, xde le dalam kamus hidop aku nak skip makan ni...

meh sini aku citer sikit kisah hidop aku.. dolu2 aku ni gemuk kome time sekolak ler.. emang time tuh sian xde org nak kat aku sbb dah le gemuk pastu gelap plak tuh hihihhi.. maklom le p sekolah mengayoh basikal jauh woo dekat 5km gak le, but idak pon kurus,, kadang ulang alik p sekolah 2 kali sehari, nak wat cano ade basikal je nak beli moto abah x mampu so syukur..

ha berbalik citer pasal mkn.. time sekolah mkn x menentu so bile aku mkn x ikot time atau secara teratur make aku akan makan dengan jumlah yg banyak, Sbb time tu dah lapar tahan kebuloq... so itu boleh menyumbang kepada punca kegemukan ye kawan2.

Ha abis sekolah aku koje pulak kat Dunkin Donut uhhh mase tuh emang badan pon macam donat le, muahahhaha, sbb kejo kat kedai makan kan but idak le mkan sangat pon sbb penat woo koje kedai mkan.. sampai kadang terlalu sibok sampai lupe nak makan cam le aku manager kan hihihi... pastu aku koje plak kat MPH haa after 2 month koje kat MPH berat aku dah mule turun sikit2 sbb kat MPH ade time break so ko boleh mkn on time le kan but ade shiff so time makan tuh agak teratur le..

After 2 years ++ koje kat MPH aku benti,  koje le ngan company aku sekarang ni,, koje opis kan so mkn mesti le on time, Secara x langgung aku dah dapat jadual waktu makan aku.. tu aku pon kurus le....
mukin ade org x caye but itu ler hakikat nye... so untuk kawan yg dok tanye aku cane boleh kurus aku dah jawab je,, dah le malas nak merapu dah penat dah menaip. Wasalam... taaaa....

No comments:

Post a Comment